Köp- och leveransvillkor


 

Våra köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.pitchup.se, där kunden är bosatt i Sverige. I de fall där kunden är bosatt i en medlemsstat inom EU annan än Sverige är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land.
Vi följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där så föreskrivs av EU-regler.

Produkter och totalkostnad
Samtliga produkter vi säljer kan användas i Sverige. Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Erbjudanden är tydligt angivna med tidsbegräsningar och övriga villkor. Lagerstatus visas alltid på respektive produktsida.

Försäljning till minderåriga
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Priser
De priser du finner på vår handelsplats är dagsaktuella priser inkl 25% moms. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande. Prisjusteringar kan ske när som helst utan föravisering.

Priser utanför EU (gäller ej kunder i Norge)
Vid köp, där ordern skeppas utanför EU, debiteras ingen moms. I priset ingår ej eventuell införselmoms, skatter, tullavgifter samt administrativa avgifter till fraktleverantör i destinationslandet. Dessa betalas i förekommande fall av mottagaren. Avgifternas storlek varierar från land till land. Tillgänglig valuta på webbplatsen är SEK. För besökare från övriga länder utanför EU presenteras priserna fortfarande i SEK.

Ångerrätt
Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du enligt distansköplagen returnera dina produkter till oss inom 14 dagar och vi återbetalar dig inom 20 dagar efter mottagande av retur. Varor ska packas väl i oskadad originalförpackning samt originalemballage. Originalförpackningen bör inte användas som ytterkartong då produkten kan skadas. Returer skall registreras på vår hemsida, och sedan skickas som företagspostpaket till vår företagsadress. Vid eventuellt utnyttjande av returrätt står du som kund för fraktkostnad. För att undvika extra kostnader vid retur av paket från utlandet, kontakta kundservice för instruktioner. Vid frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 031-430110 eller skicka mail till info@pitchup.se.  Ångerrätten är ej tillämpig för företag.

Önskar du byta eller returnera en vara köpt via ett företag så gäller andra regler. VÄnligen kontakta kundtjänst i sådana fall.

Här kan läsa mer om Distansavtalslagen via Konsumentverkets hemsida.
Konsumentverkets hemsida
 

Produktgarantier
Naturligtvis har du de sedvanliga garantier som finns på de varor du köper av oss. Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige. Observera att andra regler gäller vid färdigmonterade lösningar.

Manualer
Skall finnas tillgängliga till dig som kund, antingen i förpackningen eller genom vår hemsida. Observera att de flesta manualer enbart finns tillgängliga på engelska.

 


Betalningsalternativ
Pitchup erbjuder följande betalningsalternativ:


Vid betalning via faktura samarbetar Pitchup AB med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer, eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.Samtliga fakturor är av Pitchup AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Om betalning inte är fullgjord senast på fakturans förfallodag debiteras förseningsersättning (näringsidkare), samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturan sänds ut till dig inom maximalt 30 dagar från att din order har skickats till dig. Kostnaden för fakturaköp är för närvarande 29 SEK inklusive moms.

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning efter att ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer - för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontaka Svea på telefon 08-51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tillsvidare fakturera er separat för de olika inköpen. Självklart slipper ni i sådana fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Nya Pitchup Heliservice AB. Har Du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 SEK upplagt på 12 månader, 0% ränta, 195 kr uppläggninsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68%.

VILLKOR KONTOKREDIT
KAMPANJALTERNATIV RÄNTA UPPLÄGGNINGSAVGIFT AVIAVGIFT
3 månader 0% 95 SEK 29 SEK
6 månader 0% 195 SEK 29 SEK
12 månader 0% 295 SEK 29 SEK
24-48 månader 10,45% 395 SEK 29 SEK

 

 

 


Läs mer om allmänna villkoren på:
SveaWebPay kontovillkor

Observera att vid varje enskilt köp tillkommer en uppläggningsavgift, men däremot en gemensam aviavgift!
 

 Banköverföring
Det totala ordervärdet, inklusive frakt betalas till vårt PG 595914-3 (Pitchup AB). Ange ditt ordernummer som referens på betalningen. Efter att vi registrerat din betalning, normalt inom 2-3 vardagar kommer vi att bekräfta detta genom statusuppdatering på din order.



Efter att du godkänd din order skickas du vidare till Paypal´s externa webbplats. Där framgår det totala orderbeloppet. Logga in med ditt konto, eller skapa ett nytt. När betalningen är genomförd skickas du tillbaka till pitchup.se



Postförskott
Din beställning betalas först när du hämtar ut den på Postens utlämningsställe på din ort. En extra avgift tillämpas på detta betalsätt på för närvarande 70 SEK. Detta läggs på det ordinarie orderbeloppet, vilket tydligt framgår på din beställning. Observera att postförskott inte kan kombineras med avhämtning i vårt showroom.
 




Leveranssätt
Vid leverans av varor inom Sverige använder vi oss av Svenska PostNord samt DHL. Dina varor levereras till ditt närmsta postkontor eller ServicePoint-ombud beroende på ditt val av fraktmetod. Alternativa fraktmetoder kan i vissa fall tillämpas, i samarbete med TNT Express, UPS eller annat fraktbolag. Ditt utlämninsställe styrs av ditt postnummer. För att söka vilket närmaste PostNord- eller DHL utlämningsställe din försändelse bör komma fram till, vänligen använd följande länkar:

Posten utlämningsställen

DHL ServicePoint
 

Leveranstid
Pitchup skickar ut varor varje vardag (ej helgdagar). Vid köp av flera varor med olika leveranstid, skickas allting tillsammans vid det senast planerade leveransdatumet. I vissa fall delas leveransen upp och eventuella merkostnader för detta bekostas av Pitchup. Så snart en vara är på väg till dig skickar vi en bekräftelse via e-post. Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order så snabbt vi kan. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden och det uppstår leveransförsening meddelar vi dig detta genom e-post eller telefon. Du kan när som helst helt eller delvis avboka din beställning om vi inte håller våra utlovade leveranstider.

Det kan även finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi meddelar dig då detta genom e-post så fort som möjligt.

Transportansvar, skador på försändelser
Om varan skadas eller kommer bort under transporten hålls Pitchup ansvarig via fraktbolaget. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur.

Om du vid mottagandet av ditt paket hos ombudet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras detta direkt till paketombudet. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till info@pitchup.se, alternativt anmäl en reklamation här snarast möjligt. Skicka inte tillbaks paketet, utan att först fraktombudet fått kontrollera försändelsen. 

Vid mottagandet av skrymmande varor, bör försändelsen besiktigas innan fraktsedeln undertecknas (om sådant tillämpats). Om det föreligger en transportskada ska det antecknas på både chaufförens och mottagarens kopia av fraktsedeln. Eventuella inre skador i försändelsen anmäls snarast till info@pitchup.se.

Outlösta paket
För paket som inte löses ut förbehåller sig Pitchup rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 350 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell.

Reklamation
Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, var vänlig kontakta info@pitchup.se, alternativt anmäl en reklamation här snarast möjligt. För att kunna hantera produktreklamationer på ett effektivt sätt måste alltid digitala bilder på skadan bifogas vid mailkontakt. Vid eventuellt återsändande av en felaktig vara står Pitchup för eventuell fraktkostnad. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning, bifoga beskrivning av felaktigheten och återsänd till:

Pitchup AB, Östergårdsgatan 7, SE-43153 MÖLNDAL

Vid en eventuell tvist kommer Pitchup AB följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Force Majeure
Pitchup är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Kundservice
Vid frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 031-430110 eller info@pitchup.se.

Miljöpolicy

Ladda ner vår miljöpolicy.