DJI Service och reparation

vi reparerar och sköter dji service för drönare i sverige

DJI SERVICE

Pitchup AB är stolta direktåterförsäljare och sk "Tier 1 Vendor "(högsta ranking) av DJI´s hela produktsortiment sedan många år tillbaka. Detta innebär att vi besitter djup teknisk kunskap och kan erbjuda snabb, förstklassig servicehjälp vid olyckshändelser och garantiåtgärder. Vi hjälper givetvis också till vid allmän översyn och service av din produkt, eller vid uppgradering av mjukvaror. 

Behöver din drönare repareras? Följ då dessa enkla steg här nedan så tar vi hand om dig. Vi kan tyvärr inte svara på kostnadsfrågor i förhand! Normaltiden för ett reparationsärende är 2-4 veckor efter att vi har mottagit ditt ärende. 
 

så här går reparation av din dji drönare till

 

   

1 - SKICKA IN/LÄMNA IN

Börja med att fylla i vårt formulär (klicka här). Skriv ut det och lägg med i din försändelse till oss. Om du inte redan är kund hos oss så passa på att registrera ett konto så vi har dina korrekta kontakt-uppgifter Se till att förpacka din produkt väl och sänd till oss med företagspost. Väljer du ett annat fraktalternativ kan leveranstiden till oss fördröjas. För din säkerhet rekommenderar vi spårbar försändelse. Undvik att skicka med tillbehör som ej är nödvändiga för reparationen, t.ex. filter, usb-sladdar, minneskort etc. Du behöver heller inte skicka med batterier. Du kan även lämna in din produkt hos oss direkt om du vill.

Skickas till:
 
Pitchup AB
Östergårdsgatan 7
43153 Mölndal

2 - UNDERSÖKNING 

Din utrustning undersöks för att få fram ett kostnadsförslag.

 

3 - KOSTNADSFÖRSLAG & GARANTIBESKED

Vi vidarebefordrar kostnadsförslaget och/eller garantibeskedet till dig att ta ställning till. Detta sker genom mail. Vid utebliven kontakt försöker vi istället ringa dig. Accepterar du kostnaden skapar en order och du betalar kostnaden med kort eller mot faktura. Accepterar du inte kostnaden skickas din produkt tillbaka till oss i samma skick vi fick in den. En hanteringsavgift på 700 SEK ink 25% moms + eventuell returfrakt Får vi ej kontakt med dig riskerar du att din produkt skickas tillbaka utan åtgärd. Detta kostar då 700 SEK ink 25% moms.  

4 - REPARATION

Det här brukar gå snabbt, och din produkt är snart på väg tillbaks till oss.

 

5 - RETUR AV PRODUKT

Vi kontaktar dig via telefon eller mail och arrangerar returfrakt, eller om du önskar hämta upp din drönare hos oss. Klart!

 


DJI CARE REFRESH

Har du införskaffat DJI Care Refresh serviceavtal och råkat ut för en olycka, skall du själv ta kontakt med DJI för att skicka din produkt på reparation.

Kontakta dem direkt via mail:

support.eu@dji.com

Du behöver ha din registreringskod samt serienummer tillgängligt. Serienumret finner du alltid på en mindre etikett på din produkt och består av siffror och bokstäver.

 

UPPGRADERING AV MJUKVARA

Generellt sett rekommenderar vi alltid att du har senaste firmware installerad i din DJI produkt. Om du är osäker på detta moment kan vi hjälpa dig.
Tjänsten kostar 595 SEK ink 25% moms. Skicka in eller lämna din produkt hos oss. Vid inlämning kan vi normalt hjälpa dig samma dag, beroende på teknikernas beläggning, men kontakta oss då innan och försäkra dig om att tid finns.
Klicka på länken nedan och lägg till artikeln i kassan.

 

GARANTIER

DJI har generellt 1 års produktgaranti. Detta gäller vid hävdat ursprungsfel på din produkt, och täcker inte pilotfel eller oaktsamt användande. Det är DJI som avgör om en produkt täcks av garanti, varvid vi sällan kan ge dig en utbytesprodukt omgående. Vi sänder istället din produkt vidare för utvärdering.Tänk på att alltid hänvisa till ditt ordernummer vid garantiåtgärder. Skicka in eller lämna din produkt i vårt showroom, och vi hanterar ditt ärende snabbast möjligt. Normalt tar detta 12-20 dagar.

Väskan till DJI Inspire 1, DJI Inspire 2, Phantom-serien och Mavic PRO är undantagen garanti, då det räknas som en yttre leveransförpackning, och inte en transportväska. Denna produkt kan därför ej reklameras.

Vi kan givetvis även hjälpa dig med garantiåtgärder, även om du köpt din DJI produkt hos annan återförsäljare. Denna hantering kostar då 700 SEK ink 25% moms. Detta är vanligt när du köpt din produkt utomlands, och har svårt att komma i kontakt med det aktuella företaget. Oavsett om du köpt i Sverige eller utomlands hjälper vi dig gärna. Tänk dock på att ett ursprungskvitto alltid måste finnas tillgängligt om vi skall kunna hjälpa dig. Detta behöver skickas med eller lämnas in med din produkt.


FORMULÄR
 




Ladda ned formuläret, skriv ut och fyll i. Skicka med i din försändelse eller tag med in om du lämnar in din produkt!

 

  • phantom 4 pro v2
  • rea
  • dji mavic pro
  • dji m210
  • dji inspire 2
  • cuav rover mt
  • utbildning-drönare
  • dji inspire 2 x5s
  • dji osmo
  • xlt