DJI SERVICE


DJI SERVICE

Pitchup AB är stolta direktåterförsäljare och Tier 1 Vendor (högsta ranking) av DJI´s hela produktsortiment sedan många år tillbaka. Detta innebär att vi besitter djup teknisk kunskap och kan erbjuda snabb, förstklassig servicehjälp vid olyckshändelser & garantiåtgärder. Vi hjälper givetvis också till vid allmän översyn/service av din produkt, eller vid hjälp med uppgradering av mjukvaror.

REPARATION

Behöver din drönare repareras? Följ då dessa enkla steg här nedan så tar vi hand om dig. Vi kan tyvärr inte svara på kostnadsfrågor i förhand! Normaltiden för ett reparationsärende är 3-4 veckor efter att vi har mottagit ditt ärende. 
 

1 - FYLL I FORMULÄR
Börja med att fylla i vårt formulär (klicka här). Skriv ut det och lägg med i din försändelse till oss, eller ta med in till vårt showroom.

2 - SKICKA IN/LÄMNA IN
Se till att förpacka din produkt väl och sänd till oss med företagspost. Väljer du ett annat fraktalternativ kan leveranstiden till oss fördröjas i onödan. För din säkerhet rekommenderar vi dock spårbar försändelse. Undvik att skicka med tillbehör som ej är nödvändiga för reparationen så som filter, usb-sladdar, minneskort etc. Du behöver heller inte skicka med batterier. Du kan också lämna in din produkt till oss i Göteborg. Här finner du öppettider/adress.

3 - EFTER MOTTAGANDET
Vi bekräftar mottagandet av din försändelse via mail. Din produkt kommer att registreras i våra system, och förberedas för att skickas vidare till DJI Service Center i Holland. Vi sänder stora samlade leveranser varje vecka. Uppgradering av din produkt sker oftast på plats hos oss.

4 - VÄNTETID
Efter att DJI mottagit din försändelse dröjer det normalt ca 10-12 dagar innan de skickar ett kostnadsförslag till oss, eller ger besked om eventuell garantiåtgärd.

5 - KOSTNADSFÖRSLAG & GARANTIBESKED
Vi vidarebefordrar kostnadsförslaget och/eller garantibesked till dig att ta ställning till. Detta sker genom mail. Vi skickar två påminnelser. Vid utebliven kontakt försöker vi istället ringa dig. Får vi ej kontakt med dig riskerar du att din produkt skickas tillbaka utan åtgärd. Detta kostar då 700 SEK ink 25% moms.

6 - ACCEPTERAR KOSTNAD
Vi betalar kostnaden i ditt ställe, för att senare debitera detta efter att produkten kommit i retur.

7 - AVBÖJER KOSTNAD
Din produkt skickas tillbaka till oss i samma skick vi fick in den. En hanteringsavgift på 700 SEK ink 25% moms + eventuell returfrakt utgår (normalt 59-200 SEK beroende på storlek på din försändelse).

8 - RETUR AV PRODUKT
Beroende på hur du beslutar så skickas icke reparerade varor tillbaka inom ca 3-5 dagar från DJI. Skall din produkt repareras varierar detta mellan 5-12 dagar beroende på omfattning av ärendet.

9 - TILLBAKA HOS PITCHUP
Vi kontaktar dig via telefon eller mail och arrangerar betalning och eventuell returfrakt. Klart!

 

DJI CARE

Har du införskaffat DJI´s försäkring DJI Care eller DJI Care Refresh och råkat ut för en olycka, skall du själv ta kontakt med DJI för att skicka din produkt på reparation.

Kontakta dem direkt via mail:

support.eu@dji.com

Du behöver ha din registreringskod samt serienummer tillgängligt. Serienumret finner du alltid på en mindre etikett på din produkt och består av siffror och bokstäver.

UPPGRADERING AV MJUKVARA

Generellt sett rekommenderar vi alltid att du har senaste firmware installerad i din DJI produkt. Om du är osäker på detta moment kan vi hjälpa dig.
Tjänsten kostar 595 SEK ink 25% moms. Skicka in eller lämna din produkt hos oss. Vid inlämning kan vi normalt hjälpa dig samma dag, beroende på teknikernas beläggning, men kontakta oss då innan och försäkra dig om att tid finns.
Klicka på länken nedan och lägg till artikeln i kassan.

Uppgradering mjukvara Uppgradering mjukvara

GARANTIER

DJI har generellt 1 års produktgaranti. Detta gäller vid hävdat ursprungsfel på din produkt, och täcker inte pilotfel eller oaktsamt användande. Det är DJI som avgör om en produkt täcks av garanti, varvid vi sällan kan ge dig en utbytesprodukt omgående. Vi sänder istället din produkt vidare för utvärdering.
Tänk på att alltid hänvisa till ditt ordernummer vid garantiåtgärder. Skicka in eller lämna din produkt i vårt showroom, och vi hanterar ditt ärende snabbast möjligt. Normalt tar detta 12-20 dagar.

Väskan till DJI Inspire 1, DJI Inspire 2, Phantom-serien och Mavic PRO är undantagen garanti, då det räknas som en yttre leveransförpackning, och inte en transportväska. Denna produkt kan därför ej reklameras.

Vi kan givetvis även hjälpa dig med garantiåtgärder, även om du köpt din DJI produkt hos annan återförsäljare. Denna hantering kostar då 700 SEK ink 25% moms. Detta är vanligt när du köpt din produkt utomlands, och har svårt att komma i kontakt med det aktuella företaget. Oavsett om du köpt i Sverige eller utomlands hjälper vi dig gärna. Tänk dock på att ett ursprungskvitto alltid måste finnas tillgängligt om vi skall kunna hjälpa dig. Detta behöver skickas med eller lämnas in med din produkt.


FORMULÄR
 




Ladda ned formuläret, skriv ut och fyll i. Skicka med i din försändelse eller tag med in om du lämnar in din produkt!

  • Phantom 4 Pro Drönare
  • Explorian 4 Drönare
  • dji inspire 2
  • orbitus-18x-zoom
  • phantom4 batteri
  • dji osmo
  • dji mavic pro
  • dji inspire 2 x5s